Shipping & Returns

 

1. Bekräftelse

När vi har mottagit din order skickas automatiskt en orderbekräftelse per e-post med information om beställningen. Kan inte Ldetails leverera enligt orderbekräftelse kommer kund kontaktas om detta via e-mail.

2. Priser och orderbelopp

Samtliga priser på hemsidan anges inklusive moms och frakt.

3. Betalningsalternativ

PayPAL

PayPal är ett e-handelsföretag som erbjuder tjänster för betalningar och penningöverföringar över Internet och via mobil. Med Paypal kan man betala och överföra pengar utan att avslöja sina betalningsuppgifter, och man kan välja att betala med antingen kontosaldot på Paypal eller med det kreditkort som man har valt att koppla till sitt Paypal-konto. Paypal fungerar som ett elektroniskt alternativ till traditionella betalningsmetoder så som checkar och betalningsanvisningar.

 KORTBETALNING

Du kan alltid känna dig trygg i att handla med svenska kort utställda av VISA eller MasterCard på vår hemsida.

 

4. Leveranssätt och fraktkostnader

Du får ditt paket skickat till adressen du har valt. Bor du i Sverige ingår frakten i priset.

5. Leveranstid

Vi levererar din beställning inom 2-7arbetsdagar från det att ordern mottagits. Under långhelger kan leveransen ta något längre tid.

7. Retur av order - Ångerrätt

All retur per post bekostas av dig som kund. Vid retur av hela eller delar av ordern återbetalar vi tillbaka varans belopp.

Enligt lagen om Distanshandel har du som konsument rätt att ångra ditt köp utan speciell anledning inom 14 dagar från det att du tagit emot varorna. Du har rätt att utan kostnad öppna förpackningen och kontrollera att varan fungerar. Av hygieniska skäl gäller inte ånger köp för underkläder och sminkprodukter.

Så går du tillväga:

1. Skicka din retur till: Ldetails Valövägen 3, 132 34 Saltsjö-boo.
2. Kontakta vår kundservice på, info@ldetails.se och tala om för oss att du vill göra en retur. 
Återbetalning utförs till samma kort.

8. Reklamation

Är varan skadad eller trasig gör du en reklamation inom skälig tid dock senast inom 3 veckor, skickas till Valövägen 3, 132 34 Saltsjö-boo. Produkten ska vara oanvänd och i ev orginalförpackning. Varan skall emballeras väl. Returfrakten bekostas av dig som kund och ersätts vid godkänd reklamation. Ldetails ansvarar inte för transportrisken vid returfrakt.

9. Transportskada

Vid eventuella transportskador returneras försändelsen till Ldetails inom skälig tid senast inom tre veckor. Kontakta kundservice och skriv vad som är fel på info@ldetails.se. Vid godkänd reklamation av vara står Ldetails för fraktkostnaden och du får en ny produkt eller pengarna tillbaka.

 

10. Adressuppgifter

Kunden ansvarar för att medge rätt adress vid beställning. Kommer beställningen inte fram pga felaktig adress kan Ldetails inte hållas ansvarig för att leveransen inte har kommit fram. Därför är det viktigt med korrekt adress t.ex vid temporär adress när som när den inte är folkbokförd på adressen. Om försändelsen inte kommer fram pga ej fullständig eller felaktig adress och återsänds till butiken, debiteras 29 kr för butikens fraktkostnader. Om kunden vill att beställningen skickas på nytt debiteras ytterligare 29kr.

 

12. Personuppgiftshantering

De uppgifter du lämnar till oss när du köper något via internet från Ldetails används för att vi ska kunna fullgöra våra åtaganden gentemot dig, i övrigt ge dig god service samt även för marknadsföringsändamål. Ldetials i egenskap av personuppgiftsansvarig kommer inte att lämna ut dina uppgifter till tredje part.

 

13. Kontakta oss På vår kundservice via e-post info@ldetails.se. Vi besvarar alla orderrelaterade frågor via e-post inom 24 timmar (vardagar).